Esmakordne, erakordne, ainulaadne ja traditsiooniline 2019

posted in: Uncategorized | 0

Aasta lävepakul seistes,
vaatan hetkeks tagasi.
Mõtteis läbi selle sööstes,
võtan kaasa pagasi.

Pagasi, kus kurba – head,
nii tuska, rõõmu, naeru.
Kuid vaevata ei tahaks pead,
küll halvaga ma praegu.

Võtaks uude rõõmuhetked,
looks neist sätendava kee.
Läbi aasta tehtud retked,
mis toob silmi rõõmuvee.

Halb ja saast see jäägu maha,
uut ju tuleb nii kui nii.
Heale ikka mõelda tahan,
seda sooviks Teilegi!

 

Hiiumaa Köök ja Pagar tähistas tänavu oma 110. juubelit, mida saab õigusega pidada igati väärikaks vanuseks ühel väikesel saarel paikneva toidutootmise kohta. Paneme üheskoos lõppevale aastale pitseri ja vaatame põgusalt, mis jääb tänavusest meelde järgnevateks aastateks ja aastakümneteks.

Sel aastal tuli suvi teisiti, sest Hiiumaa köök ja Pagar kollektiivil (ning paljudel meie headel sõpradel) oli võimalus omi tooteid pakkuda pop-up kohvikutena mitmetel suvesündmustel. Koostöö Soonlepa karjamõisaga algas juba mullu ja jätkus ka tänavu toimunud „Muna” etendustega. Uueks ja põnevaks kogemuseks olid meeleolukad, ilusa ilma ning asukohaga õnnistatud muusikaõhtud Kiduspe küla Kaasiku talus.

Coop Hiiumaa kevadlaada ajal olid Hiiumaa Köök ja Pagar suurimad Hiiumaa edasimüüjad ning ärikliendid kutsutud kliendipäevale, et saada osa ettevõtte 110. juubelist, Hiiumaa toidu ausamba avamisest ning algaval turismihooajal ees ootavatest pakkumistest. Hiiumaa Köök ja Pagar juhataja Kaja Antons sõnas Hiiumaa toidu ausamba avamisel, et ausammas on püstitatud nii tugeva ja võimsana just seetõttu, et tunnustada ja tänada ettevõtte arengusse pikkade aastate jooksul panustanud inimesi. Möödunud poolaasta on tõestanud, et Hiiumaa toidu ausammas on kindlasti ka turismiobjekt, mille taustal käiakse nii üksi ja suuremate seltskondadega pilte tegemas.

Tänavu suvel saime saata välja teenitud pensionile meid pikki aastaid teeninud Mercedes-Benz kaubaauto ning tuttavad teed võttis üle uhiuus Scania, mis igapäevaselt viib üle mere kõikide mandri-Eesti kaupluste tellitud tooted. Uue ja viimastele keskkonnanõuetele vastava kaubaauto kasutuselevõtt on Hiiumaa Köök ja Pagar jaoks märkimisväärne investeering, mis määratud ettevõtet teenima pikki aastaid ja sadu tuhandeid kilomeetreid.

Sel aastal tulid Hiiumaa Kohvikutepäevad teisiti – tavapärase ühepäevakohviku avamise asemel avas Hiiumaa Köök ja Pagar kõikides Coop Hiiumaa kauplustes oma saatkonnad, kus lisaks tavapärastele toodetele olid nädala jooksul müügil viis Hiiumaa seltside nimedest tuletatud eritoodet: Tõrvakõplase leib mustsõstraga, Odratolgus karask Vesihiidlase seemnemaius, Kohvilähkri kardemonisaiake ning Pätakavalla pikuke. Klientide suurima poolehoiu põnevatest eritoodetest leidis Pätakavalla pikuke.

Traditsiooniliselt tähistatakse leivanädalat oktoobrikuu alguses ja see lõppeb lõikuspühaga. Leivanädala alguses viis Eesti Leivaliidu delegatsioon, kuhu kuulus ka Hiiumaa Köök ja Pagar juhataja Kaja Antons, Vabariigi Presidendile kingituseks traditsioonilise uudseleiva. Hiiumaa Köök ja Pagar kutsus leivanädala puhul endale külla kõikide kodusaare koolide IV klasside õpilased ning tutvustas leiva valmistamise protsesse ning andis maitsta erinevaid pagarikoja tooteid. Lisaks kutsus Hiiumaa Köök ja Pagar kõikide Hiiumaa koolide õpilasi osa võtma joonistusvõistlusest, mille läbivaks teemaks “Hiiumaa leib 110”. Kokku esitati konkursile hindamiseks 134 tööd Kärdla Põhikooli, Käina Kooli, Suuremõisa Lasteaed-Põhikooli, Emmaste Põhikooli ning Lauka Põhikooli õpilaste poolt.

Tänavusel Hiiumaa Arenguseminaril, kus anti ülevaade majandustrendidest, tutvustati persoonbrändi ja brändisaadikute olemust ning diskuteeriti Hiiumaa tuleviku teemadel, omistati Hiiumaa Köök ja Pagar OÜ-le tiitel Hiiumaa mainekujundaja 2018.

2018. aastal disainer Alina Lutheri poolt loodud Hiiumaa Köök ja Pagar rebränding on järjepanu osalenud mitmetel konkurssidel ning püüdnud ka väärika saagi:

  • Reklaami- ja turunduskonkursil Kuldmuna pääses Hiiumaa Köök ja Pagar 234 võistlustöö hulgast shortlisti ehk lõppvalikusse, kus kandideeris rebrändingu ning igapäevakaupade pakendi alamkategooriates.
  • ADC*Eesti Disainiauhindade konkursil pälvis Hiiumaa Köök ja Pagar tootepakenditega igapäevapakendi kategoorias pronksi ning firmagraafika/rebrändingu kategoorias kulla.
  • NAPA BALTIC Baltimaade pakendidisaini konkursil, kus võtsid mõõtu parimad pakendidisainid üle baltikumi, võitsid Hiiumaa Köök ja Pagar tootepakendid valmistoidu kategoorias esikoha.

Varasematest aastatest oluliselt rohkem jõudis Hiiumaal valminud toit kodusaarelt väljapoole:

  • veebruaris osalesime müügiletiga turismimessi Tourest toiduhallis;
  • aprillis külastasime Tallinna Hiidlaste Seltsi ja võtsime head-paremat ka müügiks kaasa;
  • juunikuu alguses rõõmustasime oma toodanguga Võrtsjärve kala- ja käsitöölaada külalisi;
  • juulis toimunud XXVII laulupeo „Minu arm” raames avatud Eesti toidu alal said hiidlased endid näidata seoses esimeseks toidupiirkonnaks olemisega 2016.aastal;
  • septembri tegime väljasõidu Saaremaale, kus meid võõrustas Suur Turupäev;
  • oktoobris osales Hiiumaa Köök ja Pagar Eesti Leivaliidu ühisboksis Tallinna Toidumessil:
  • terve oktoobrikuu oli Telliskivi loomelinnakus avatud Hiiumaa Saatkond, mis oli esimeseks ühiseks väljapanekuks Hiiumaa erinevatele toidutootjatele. Alates novembrikuu keskelt kuni uue aasta alguseni on Hiiumaal valminud toidutoodang ühiselt uusi sõpru otsimas Tallinna Raekoja platsil aset leidval jõuluturul;
  • novembrikuus võtsime ette väljasõidu Tartusse, kus leidis aset koostööfestival „Kõik söögiks!”

 

RAHULIKKE PÜHI NING RÕÕMUROHKET AASTALÕPPU!